Jonge ontwerpers tonen werk op LED-scherm

The Wall LED-scherm winnaar

Je zou maar een beginnend ontwerper zijn en je werk al meteen kunnen laten zien aan een miljoenenpubliek. Voor Jop Kraaijkamp (19) uit Pannerden en Anne-Fleur Zoodsma (23) uit Nijmegen is die droom uitgekomen. Hun ontwerpen zijn vanaf 10 mei een week lang te zien op het gigantische LED-scherm op The Wall aan de A2 in Leidsche Rijn.

2 miljoen voorbijgangers
Sinds begin dit jaar hangt het langste LED-scherm van Europa, met een lengte van maar liefst 650 meter, op het rode gebouw aan de snelweg tussen Utrecht en Amsterdam. Om de feestelijke lancering van het scherm te vieren, organiseerde The Wall een ludieke actie waarbij iedereen tekeningen in kon sturen en kans maakte op een week lang zichtbaarheid voor een miljoenenpubliek. Dagelijks rijden hier, langs een van de drukste verkeerspunten in Nederland, bijna 2 miljoen mensen voorbij. Vele uiteenlopende inzendingen kwamen de afgelopen maand binnen en daaruit zijn nu de winnaars bekendgemaakt.

Supervet
Anne-Fleur Zoodsma is een van die winnaars en vindt het geweldig dat haar ontwerp te zien is langs de drukke snelweg: “In mijn vrije tijd maak ik illustraties en ik had nooit verwacht dat ik zou winnen toen ik mijn tekening instuurde. Ik mag hopen dat ik ooit nog een keer zoveel mensen mag bereiken met mijn ontwerpen”. Ook Jop Kraaijkamp is trots om zijn design zo terug te kunnen zien: “Ik ben een beginnend illustrator en het is supervet om mijn werk überhaupt voor een publiek te kunnen tonen. Hier op The Wall is het zo groot zichtbaar, dat is echt heel cool”. De beginnend ontwerper had meteen een idee bij het thema A big welcome: “Ik heb een opkomende zon getekend die staat voor de grootsheid, maar ook voor de warmte die het afgeeft”. Anne-Fleur koos voor een subtielere invulling van het thema: “De handen die ik getekend heb beelden hartjes uit die aangeven dat iedereen welkom is bij The Wall!”.

Winkels, horeca, entertainment
De afgelopen jaren heeft The Wall heel wat ontwikkelingen doorgemaakt. Inmiddels is het een drukbezocht centrum met zowel winkels, restaurants en entertainment. Wie nu een bezoek brengt, vindt er populaire ketens op het gebied van o.a. elektronica, sport, speelgoed, wonen en vrije tijd. Maar ook kun je er lekker eten of je uitleven in een unieke racing-experience of in de grootste indoor speeltuin van Europa. De komst van het gigantische LED-scherm gaat ervoor zorgen dat nog meer mensen hun weg in het vernieuwde centrum weten te vinden.

Van elke winnaar is het ontwerp een week lang te zien. Op het scherm zijn normaalgesproken reclameboodschappen en aankondigingen te zien, onder andere van de bedrijven die in The Wall gevestigd zijn. De komst van het gigantische LED-scherm gaat ervoor zorgen dat nog meer mensen hun weg in het vernieuwde centrum weten te vinden